
Do naszej redakcji zgłosił się Czytelnik, chwilę po tym, jak próbował bezskutecznie wykupić bilet w parkomatach. - Zatrzymałem się w centrum Bytowa, przy ul. Wojska Polskiego. Z dzieckiem na rękach podszedłem do urządzenia, aby wykupić bilet. Niestety, mimo kilkukrotnych prób nie przyjęło pieniędzy. Udałem się nawet do drugiego - również tam nie udało mi się otrzymać biletu. Zostawiłem kartkę na samochodzie z informacją dla osób zajmujących się kontrolowaniem bytowskiej strefy parkowania, że parkomat nie przyjmuje monet. Niestety, gdy wróciłem, pani już zdążyła wystawić mi mandat. Tłumaczyłem, w czym rzecz. W końcu to nie moja wina. Pani powiedziała, że parkomaty nie przyjmują nowych monet. To jakiś absurd. Skąd mam wiedzieć, które przyjmie, a które nie. Pani zaproponowała, aby płacić w takim razie kartą. Nie zawsze noszę ją przy sobie. Ale nie o to chodzi, bo wiele starszych osób nie potrafi płacić za bilet kartą. Już po mandacie byłem rozmienić pieniądze. Znów spotkała mnie taka sama sytuacja. Po wielu próbach w końcu załapał jakieś 2 zł. Czy nie powinno być jakiejś informacji, że ich urządzenie może nie przyjmować pewnych monet? To zakrawa o absurd, aby karać człowieka mandatem za to, że parkomat po prostu nie przyjmuje nominału - opowiada Czytelnik.
O komentarz w tej sprawie zwróciliśmy się do City Parking Group, które administruje strefą płatnego parkowania w Bytowie. - Przekazany przez osobę zgłaszającą się do Państwa opis wydarzeń - według kierownika naszego oddziału w Bytowie, „delikatnie” odbiega od faktów.
Nie odnosząc się do szczegółów, nadmienię tylko, że w parkomatach zainstalowanych w Bytowie nie można płacić kartą, a także fakt, iż kierowca ostatecznie zgłosił się do Biura SPP z wykupionym biletem. Niemniej, odnosząc się do kwestii nieprzyjmowania bilonu przez parkomaty informuję, że problem ten ma charakter incydentalny i jest związany głównie z niską temperaturą zewnętrzną i wysoką wilgotnością powietrza (jeżeli takie występują). Dodatkowo niektóre urządzenia mogą mieć problem z przyjmowaniem bilonu bitego od 2020 r., który jest produkowany z innego materiału niż dotychczas i w związku z tym ma inną wagę. Jednak stanowią one kilkanaście procent ogólnie używanych monet w obiegu, więc skala problemu nie jest duża. Kwestia ta dotyczy większości urządzeń przyjmujących bilon w całym kraju (parkomaty, biletomaty, maszyny vendingowe etc.), a nasza firma dokłada wszelkich starań, aby ten problem usunąć jak najszybciej - poinformował nas Radosław Wilkiewicz, rzecznik prasowy City Parking Group.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!