
Każdy, kto posiada biuro musiał przejść przez proces jego szukania. Wielu z całą pewnością potwierdziłoby, że jest on długotrwały i żmudny. Trzeba wziąć przy nim pod uwagę wiele czynników. Warto jednak świadomie poświęcić na to swój czas, tak, by w przyszłości dać sobie możliwość na rozkwit naszego biznesu. Dobrze zlokalizowana przestrzeń biurowa, w dodatku za rozsądną cenę – pozwoli nam rozwinąć skrzydła i skupić się na faktycznym rozwoju naszej firmy.
Pierwszym, co powinniśmy zrobić – jest fachowe i dogłębne zaznajomienie się z rynkiem biurowym w interesującym nas regionie. Najbardziej podstawowym działaniem wydaje się oczywiście research. Jeśli jednak wpiszemy: biuro wynajem Gdańsk w wyszukiwarkę Google – wyświetli nam się szereg reklam ofert właścicieli powierzchni biurowej. Znajdziemy też strony oferujące usługę pośrednictwa do właścicieli biur, sprowadzających się do przekazania kontaktu. Możemy skorzystać także ze specjalistycznych wyszukiwarek nieruchomości. Jeśli obierzemy taki tryb pracy, to pozostanie nam wspomniany już, żmudny research.
Można także zapoznać się z danymi, które zaoferują nam biura pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Będą to bezpłatne raporty. Warto zwrócić w nich uwagę na wskaźniki pustostanów. Określamy nimi procent powierzchni biurowej, która nie jest przez nikogo wynajmowana. Jeśli użyjemy skrótu myślowego, to przyjąć możemy, że im więcej ich jest – tym mniejsze pieniądze będziemy musieli zapłacić za wyjęcie naszego biura. Jeśli więc wielu najemców opuści powierzchnię, to istnieje możliwość, że wynajmujący wymagać będzie od najemcy mniejszych kwot. Korzystanie ze wspomnianych raportów również jest żmudną czynnością. Warto więc uzyskać bardziej profesjonalną pomoc specjalisty w reprezentowaniu najemców.
Źródło: https://centrala.pl/
Jeśli potrzebujemy małej przestrzeni biurowej, to być może w całości wystarczy nam skorzystanie z coworkingu. W przypadku większych wymagań – być może warto nawiązać współpracę z przedstawicielem najemcy. W takim przypadku liczyć będziemy mogli na przedstawienie ofert indywidualnie dopasowanych do naszych potrzeb. Osoba taka pomoże również podczas negocjacji z wynajmującym – na zasadzie pośrednika.
Przy poszukiwaniach przestrzeni biurowej – niezmiennie warto trzymać się także zasady, że lokalizacja w centrum, lub w biznesowej dzielnicy, zawsze będzie lepsza od tej – na peryferiach. Być może będziemy musieli za nią nieco więcej zapłacić, ale przyniesie nam ona też znacznie większy zysk w postaci prestiżu i zaufania klienta – które w rezultacie przełożą się na konwersję i rozwój naszej firmy.
Jak już stwierdziliśmy: przez proces poszukiwać – przejść musiał każdy właściciel biura. Warto więc dokonać dobrego i przemyślanego wyboru. Nagrodą, którą za to otrzymamy okazać się może rozkwit naszego biznesu.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie