
Do pociągów na stacji Bytów będziemy wsiadać mniej więcej w tym samym miejscu jak przed 30 laty. Jest już gotowe studium wykonalności przebudowy linii kolejowej 212 Bytów - Lipusz.
W ramach studium przygotowano koncepcję zagospodarowania bytowskiego dworca. Przewiduje ona budowę dwóch wysp dla peronów pasażerskich po zachodniej stronie wiaduktu. A więc tam, gdzie mniej więcej znajdują się stare perony. To zmiana w stosunku do tego, co jeszcze niedawno planowano przy okazji przygotowań do zakończonej w ub.r. przebudowy budynku głównego, przy okazji której powstał też nowy dworzec autobusowy i duży parking z sanitariatami. Wtedy zakładano, że nowe perony powstaną po wschodniej stronie wiaduktu. M.in. z tego powodu windę ze schodami wiodącymi na wiadukt również usytuowano po wschodniej jego stronie.
Studium wyznaczyło też teren pod ładownię, czyli miejsce załadunku i rozładunku wagonów towarowych. Poprzednie z rampą znajdowało się tam, gdzie dziś rozpościera się nowy parking. Ładownia ma zostać zlokalizowana pod drugiej stronie wiaduktu, między peronami a ul. Miastecką, z której też prowadzony ma być dojazd towarowy.
Choć nowe studium to krok w kierunku przebudowy linii 212, to ciągle nie wiadomo, kiedy do niej dojdzie. Potrzebny jest jeszcze projekt techniczny i przede wszystkim znalezienie środków na prace budowlane. Chodzi o roboty kosztujące setki milionów zł. Dziś takimi pieniędzmi dysponuje Krajowy Program Kolejowy. Na razie przebudowy 212 w nim nie ma.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!