
Działający od 7 lat Bytów Browar Kaszubski od początku stawiał na związki z regionem, z miejscem, gdzie wytwarza swoje produkty. Stąd m.in. piwo o nazwie Bytów czy hasło reklamowe „Prosto z serca Kaszub”. Ostatnio do tej listy można dopisać piwo z serii Kaszub. - Przyjęło się wśród turystów. Zainteresowała się nimi także sieć Biedronka, w której w trakcie specjalnej akcji pojawiliśmy się w czerwcu. A ma ponad 3 tys. sklepów w całej Polsce - mówi szef bytowskiego browaru Jakub Błajet. Początkowo Kaszuba można było smakować w wersji jasny lager, pszenicznej oraz truskawkowej. Browar jednak cały czas poszerza swoje portfolio. Ostatnio do serii piw nowofalowych dołączyły 2 smaki jagodowe - konkretnie z jagodą leśną. Takie nieoczywiste smaki to specjalność bytowskiej wytwórni, która co jakiś stara się zaskoczyć smakoszy nowymi produktami. - Obecnie nasz główny piwowar Michał Rodziewicz pracuje nad recepturą Kaszuba pils, czyli bardziej nachmieloną, goryczkową odmianą Lagera - zapowiada J. Błajet.
Bytowskie napitki można spotkać w wielu miejscach w kraju, głównie w lokalach, ale też w specjalistycznych sklepach oferujących tzw. piwo rzemieślnicze. Choć jego producenci nie ukrywają, że stawiają głównie na region. To dlatego najwięcej punktów oferujących ich wyroby znajduje się na Kaszubach, w Trójmieście, a latem w pasie nadmorskim. - Nasze piwo pochodzi stąd, dedykujemy je naszemu regionowi, więc to naturalne, że skupiamy się na woj. pomorskim. Nie zamierzamy tego zmieniać. Nasze piwo warzone jest metodami tradycyjnymi z rzemieślniczą pasją i zaangażowaniem. Cieszymy się, że nasze regionalne produkty urozmaicają przepiękny region jakim są Ziemia Bytowska i szerzej całe Kaszuby - mówi szef browaru.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.
Komentarze opinie