Reklama

W jaki sposób zapoznać dzieci z tekstami literackimi? O tym na spotkaniu w bibliotece w Bytowie

17/02/2024 09:20

- Zapraszamy bibliotekarzy, nauczycieli i rodziców, którzy chcą odkrywać świat literacki razem z dziećmi - mówi Grażyna Kikcio, kierownik Biblioteki Pedagogicznej w Bytowie, gdzie odbędą się warsztaty z dr Małgorzatą Swędrowską.

Tego, jak w atrakcyjny sposób zapoznać dzieci z tekstami literackimi, będzie dotyczyło spotkanie 20.02. w bytowskiej filii Pomorskiej Biblioteki Pedagogicznej w Słupsku. Poprowadzi je dr Małgorzata Swędrowska, pedagożka, edukatorka, która z zamiłowaniem dzieli się swoją wiedzą związaną z naturalną nauką czytania. Jest autorką licznych książek dla dzieci, publikuje również dla nauczycieli i bibliotekarzy. Stworzyła koncepcję czytania wrażeniowego, czyli „smakowania” literatury wszelkimi zmysłami. Polega ono na zbudowaniu takiego klimatu literackiego, by słowo drukowane przeplatało się z zabawą, ruchem i niespodziankami poznawczymi. Dzieci słuchają wiersza lub opowiadania i są aktywnymi współtwórcami wypowiadanych przez osobę czytającą zdań historii. Dopowiadają słowa, wykonują określone gesty, wyrażają emocje mimiką. - Mamy ogromną przyjemność zaprosić bibliotekarzy, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, wychowania przedszkolnego oraz rodziców na te wyjątkowe warsztaty - mówi Grażyna Kikcio, kierownik biblioteki.

Spotkanie rozpocznie się o godz. 15.00 w sali edukacyjnej na pierwszym piętrze. Warsztaty są darmowe. Obowiązują zapisy pod nr 59 822 20 10 lub przez mail [email protected]. - Tego samego dnia o godz. 12.00 odbędzie się spotkanie dla dzieci. Są już zaproszone grupy - dodaje G. Kikcio.

 

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Zaloguj się

Reklama

Wideo kurierbytowski.com.pl




Reklama
Wróć do