
To będzie największy publiczny parking w Bytowie. Na miejscach postojowych pojawiła się betonowa kostka, a na drodze dojazdowej wylano asfalt.
Ma pomieścić ponad 230 aut osobowych, czyli grubo ponad 2 razy więcej niż postój pod zamkiem u zbiegu ulic Podzamcze i Wolności. W ubiegłym tygodniu pracownicy firmy Jereczek dokończyli układanie bruku oraz wylali pierwszą warstwę asfaltu na drodze dojazdowej do miejsc postojowych. W tym pojawiła się druga warstwa bitumiczna. Dworcowy parking w założeniach ma służyć osobom korzystającym z dworca oraz innym przejezdnym, dla których ułatwieniem w podróży będą nowoczesne sanitariaty i zawieszona na jednej z ich ścian mapa miasta. - Oczywiście parkować tam będzie mógł każdy - wyjaśnia miejski architekt Leszek Neubauer.
W ub. tygodniu kontynuowano także montaż metalowej konstrukcji dla zadaszenia nad peronami dworca autobusowego. Będą stąd odprawiane pojazdy nie tylko bytowskiego PKS-u, ale tez innych przewoźników. Kierowcy tej pierwszej firmy do dyspozycji otrzymają też pomieszczenie socjalne w budynku głównym. Powstała już też wysepka, która podzieliła odcinek jezdni przy markecie WIK na dwie części. Przy jednej stawać będą autobusy komunikacji miejskiej. Przy drugiej zaś przewidziano parking taxi. Klienci sklepu zaparkują na pobliskim postoju.
Tymczasem nowe chodniki, asfalt, parking, odświeżona elewacja budynku głównego coraz mocniej odcinają się od innych wymagających remontu dworcowych obiektów, np. niewielkiego ceglanego domku, w którym kiedyś nocowały załogi lokomotyw. Jeszcze do niedawna o jego przejęciu od PKP myślały władze miejskie. Po odnowieniu dobrze komponowałby się z całym zmodernizowanym dworcem. - Ostatnio oglądaliśmy go ze specjalistami. Jest w nie najlepszym stanie technicznym. Poza tym zyskalibyśmy niewiele miejsca pod dachem. Dziś nie jesteśmy już zainteresowani jego przejęciem - powiedział nam burmistrz Bytowa Ryszard Sylka. Ale i tak nie jest to możliwe, bo w miejscowym planie zagospodarowania działka pod nim razem z tą pod pobliskim sklepem została określona jako teren handlowo-usługowy. PKP nie może więc go przekazać gminie na cele publiczne, tak jak to zrobiło z pozostałymi nieruchomościami. Oczywiście niewykluczone, że w przyszłości go zbędzie.
Wygląda więc na to, że jesienią, kiedy Bytów będzie świętował zakończenie przebudowy dworca, w centrum całego kompleksu nadal będzie stał kolejowy budynek przykryty rdzewiejącą blachą i ceglaną elewacją pomalowaną farbą.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!