
Opłaciła się duża aktywność naszych przedsiębiorców i samorządowców w finale prac nad nową strategią naszego województwa. Uchwalone zapisy mogą pomóc w modernizacji dróg łączących Ziemię Bytowską ze światem. Bytów będzie miał lepsze połączenie z drogą ekspresową S6.
12.04. sejmik w Gdańsku uchwalił nową strategię naszego województwa. Ma ona obowiązywać do 2030 r. W liczącym ponad 130 stron dokumencie znalazły się m.in. zapisy dotyczące pasów komunikacyjnych łączących Chojnice poprzez Bytów z drogą S6. Jeden z wariantów mówi o połączeniu ze Słupskiem i dalej Ustką, a drugi z Lęborkiem. - Nie wiadomo, który zostanie wybrany. To w dużej mierze zależeć będzie od przygotowywanej właśnie strategii komunikacyjnej dla całej Polski. My jako województwo oprzemy na niej swoje szczegółowe plany komunikacyjne. Najpewniej stanie się to jesienią - wyjaśnia przewodniczący sejmiku wojewódzkiego Jan Kleinszmidt. Być może wtedy też rozstrzygnie się, czy połączenie Słupsk - Bytów - Chojnice (lub Lębork - Bytów - Chojnice) utrzyma status drogi wojewódzkiej, czy też zostanie włączone do systemu dróg krajowych, co pociągnie za sobą podwyższenie parametrów i najpewniej budowę obwodnic. Być może jednak zaproponowane zostanie wytyczenie trasy po nowym śladzie, bo takie pomysły też się pojawiają.
Warto zaznaczyć, że do ostatecznego kształtu uchwalonej strategii przyczynili się też przedsiębiorcy i samorządowcy. Jeszcze zimą w Bytowie miało miejsce spotkanie naszego biznesu z drogowcami oraz władzami gmin, powiatów z naszej części województwa, na którym uzgodniono wspólne stanowisko postulujące zajęcie się drogami łączącymi Bytów ze Słupskiem. Pisma w tej sprawie wysłali też firma Drutex i Słupska Izba Przemysłowo-Handlowa. Sprawę podnosili też nasi radni w sejmiku.
- Co prawda przez pandemię prace nad strategią przedłużyły się, ale też dzięki temu był czas na szerszą dyskusję, konsultacje. Warto podkreślić, że uchwałę sejmik przyjął jednogłośnie, tzn. głosowały za nią wszystkie siły polityczne w nim reprezentowane. Liczył się głos społeczny, samorządowy na poziomie gmin i powiatów. Strategia zwraca uwagę na bytowskie problemy z komunikacją i może pomóc w podjęciu drogowych decyzji oraz oczywiście ich dofinansowanie czy to ze źródeł unijnych, czy krajowych - mówi J. Kleinszmidt.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!