
Nie w połowie roku, ale w grudniu ma nastąpić rozliczenie budowa węzła transportowego na bytowskim dworcu. Zgodę na wydłużenia tego terminu wyraził marszałek województwa.
Zdecydowana większość środków wydatkowanych na przebudowę bytowskiego dworca pochodzi z budżetu Unii Europejskiej. Dysponentem tych pieniędzy w naszym województwie jest zarząd województwa. - Marszałek Mieczysław Struk zgodził się na wydłużenie terminu rozliczenia na 15.12. br. Wystąpiliśmy o to, bo w czasie robót wynikły dodatkowe prace, których nie mogliśmy wcześniej przewidzieć. Zleciliśmy też inne. Wykonawcy skarżyli się też na problemy z covidem - mówi burmistrz Ryszard Sylka.
Mimo to komunikacja miejskiej ruszy w drugiej połowie lata. Do tego czasu gotowy powinien być teren, na którym będzie jej dworzec. - Wszystkie prace planujemy zakończyć do połowy października. Póki co wszystko idzie zgodnie z harmonogramem. Obecnie zajmujemy się m.in. dworcem dla PKS. Na peronach będą tam mogły jednocześnie stanąć 4 autobusy - mówi Roman Jereczek, którego firma jest jednym z głównych wykonawców. - My też nie przewidujemy opóźnień - mówi Tomasz Grzonka z RENO-BUD-u, zajmującego się odnawianiem budynku głównego dworca. Tam właśnie trwa czyszczenie starej ceglanej elewacji. Budowlańcy wykonują ją specjalnym urządzeniem, które jako czyściwo wykorzystuje zmielone szkło o gramaturze od 0,04 do 0,09 mm. Jest ono natryskiwane z takim ciśnieniem, by oderwać zabrudzenie, ale jednocześnie na tyle słabym, by nie poniszczyć cegieł. Zostaną wyczyszczone także w piwnicy. Tam też przy klatce prowadzącej na parter położone zostaną stare płytki, odzyskane w trakcie budowy. Tymczasem kończy się remont dworcowej werandy. Pracownicy RENO-BUD-u zaczęli też wykończanie dworcowych wnętrz. Jak nam powiedziano w ratuszu, obiektem po jego oddaniu do użytku ma zarządzać Bytowskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego, które przeniesie do niego swoją siedzibę.
Na uruchomienie kolejowych połączeń pasażerskich przyjdzie nam poczekać dłużej. Na razie termin nie został jeszcze konkretnie określony, choć PKP zleciło już wykonanie projektu modernizacji linii 212 z Bytowa do Kościerzyny. Poza peronami dla ruchu osobowego przewiduje także nową rampę, która będzie obsługiwała ruch towarowy. W przyszłości ten rodzaj transportu może zyskać na znaczeniu. Sprowadzaniem kruszywa na większą niż obecnie skalę z południa kraju zainteresowane są nasze firmy budowlane. Z drugiej strony należy się liczyć z wywożeniem produktów naszych przedsiębiorstw z Bytowa głównie do portów w Trójmieście. Kolej bowiem w planach Unii Europejskiej ma zyskiwać kosztem transportu samochodowego.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!