
Po naszym tekście dotyczącym kłopotów mieszkańców bloków przy ulicach Pochyłej i Górnej w Bytowie z zimnymi grzejnikami w naszej redakcji rozdzwoniły się telefony. Czytelnicy zwracali uwagę, że należałoby jasno powiedzieć, kto jest odpowiedzialny za tego typu problemy. W tej sprawie rozmawiamy z Jackiem Talko, dyrektorem ds. technicznych Veolii Północ, do której należy bytowska ciepłownia.
„Kurier Bytowski”: Ostatnio część lokatorów najwyższych mieszkań w blokach przy ulicach Pochyłej i Górnej w Bytowie narzekało na zimne kaloryfery. Jako winnych wskazywali waszą firmę.
Jacek Talko: Co do zimnych grzejników na ostatnich piętrach chciałbym zaznaczyć, że problem taki powstaje w momencie zapowietrzenia się instalacji wewnętrznej w budynku. Najczęstszą przyczyną mogą być nieprawidłowo działające odpowietrzenia pionów, z których zasilane są poszczególne grzejniki. Za prawidłową pracę instalacji wewnętrznych oraz usuwanie usterek zawsze odpowiada administrator budynku i do niego powinny być zgłaszane wszelkie problemy dotyczące nieprawidłowości działania systemu grzewczego.
No ale niezadowoleni lokatorzy mówili, że kiedy zgłasza się problemy grzejnikami, to przyjeżdżają ludzie z Veolii...
Pewnie wynika to z tego, że nasza firma nie ignoruje takich sygnałów. Nawet przy pojedynczych zgłoszeniach od mieszkańców zawsze weryfikujemy, jakie są przyczyny danej sytuacji. Oczywiście stroną, która zwraca się do nas o taki przegląd, powinien być administrator budynku. Nasi pracownicy pojawiają się w miejscach zgłaszanych nieprawidłowości, żeby z jednej strony sprawdzić prawidłowość działania naszych urządzeń, ale także pomóc zidentyfikować problem mieszkańcom.
W takim razie kto odpowiada za działanie wewnętrznych blokowych instalacji w blokach przy Pochyłej i Górnej?
Za działanie instalacji wewnętrznych w przypadku bloków przy Pochyłej i Górnej w Bytowie odpowiadają administratorzy budynków i tam w pierwszej kolejności mieszkańcy powinni zgłaszać problemy z zimnymi grzejnikami. Ze swojej strony zawsze jesteśmy do dyspozycji i służymy pomocą.
Wasi ludzie to specjaliści od systemów ogrzewania. Może warto pomyśleć o ich wykorzystaniu nie tylko w firmie...
Zdecydowanie tak! My poza standardową działalnością, tj. dostarczaniem ciepła i ciepłej wody użytkowej, świadczymy usługi tzw. okołociepłownicze dla administratorów budynków. Rozwiązujemy problemy i usuwamy usterki wewnętrznych systemów grzewczych, a także zapewniamy zainteresowanym usługi pogotowia ciepłowniczego. Dysponujemy fachową wiedzą techniczną i pracownikami z odpowiednimi kwalifikacjami.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!