Reklama

Co z liniami kolejowymi nr 211 Lipusz - Kościerzyna i nr 212 Lipusz - Bytów

03/05/2021 15:20

W tym roku ma się zakończyć przebudowa dworca kolejowego w Bytowie. Tymczasem ciągle nie wiadomo, kiedy PKP zmodernizuje linie 211 odcinek Lipusz - Kościerzyna i nr 212 odcinek Lipusz - Bytów.

Na sesji 28.04. Rada Miejska przyjęła specjalne stanowisko w tej sprawie, które ma trafić do wojewody, marszałka zarządu województwa, premiera oraz ministra infrastruktury. W stanowisku czytamy: „Rada Miejska w Bytowie postuluje o wprowadzenie kompleksowej realizacji zadania pod nazwą Rewitalizacja linii kolejowych nr 211 odcinek Lipusz - Kościerzyna i nr 212 odcinek Lipusz - Bytów na listę podstawową Krajowego Programu Kolejowego. W połowie bieżącego roku według zapewnień PKP PLK mają się zakończyć przygotowawcze prace projektowe, realizowane ze środków unijnych, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Konstruując plany strategiczne na nową perspektywę finansową 2021-2027 uważamy, że realizację tego zadania wpisującego się w pełni w obowiązującą obecnie Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, w szczególności w jej II cel szczegółowy pn. »Rozwój społecznie wrażliwy i terytorialnie zrównoważony«, należy umieścić wśród przedsięwzięć priorytetowych w województwie pomorskim. Źródłem finansowania mogą być środki unijne rezerwowane dla realizacji Programów Operacyjnych bądź środki zarezerwowane w Krajowym Planie Odbudowy. Biorąc pod uwagę, że będą to sumarycznie dużo większe kwoty na infrastrukturę kolejową niż w poprzednich perspektywach, stoimy na stanowisku, że decyzja o rozpoczęciu wspomnianego zadania powinna być podjęta teraz, a nie odkładana na nieokreślony czas przyszły. Bytów jako jedyne miasto powiatowe województwa pomorskiego niemające połączeń kolejowych ani ze stolicą województwa, ani z siecią krajową, jest ujęty w wielu dokumentach strategicznych w obszarze zagrożonym utratą funkcji społeczno-gospodarczych, które to w dużej mierze jest wynikiem wykluczenia komunikacyjnego. O potrzebie szczególnej interwencji w tym obszarze mówi, przyjęta przez Radę Ministrów, Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego. Bytów pomimo słabej dostępności transportowej jest miejscem dynamicznego rozwoju przedsiębiorstw, których produkty w zdecydowanej mierze są eksportowane. Niezwykła aktywność rodzimego kapitału sprawiła, że staliśmy się ośrodkiem wzrostu gospodarczego w subregionie słupskim. W swoich strategicznych działaniach czynimy wszystko, aby ten dobry trend utrzymać. Zdajemy sobie sprawę z zagrożeń, jakie widnieją nad miastami średnimi zagrożonymi utratą funkcji społeczno-gospodarczych. Jednakże biorąc pod uwagę deklaracje rządzących o pomocy tym obszarom, wierzymy, że zostaną podjęte decyzje oddalające wykluczenie komunikacyjne subregionu słupskiego. Jednocześnie wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społecznym i realizując w pełni strategię rozwoju gminy Bytów, jak i strategię województwa przystąpiliśmy do zadania usprawniającego miejski system transportowy. Dokonujemy rewitalizacji dotychczasowego Dworca PKP wraz z budową zaplecza i uruchomieniem komunikacji miejskiej. Dla pełnej komplementarności tego przedsięwzięcia potrzebne jest uruchomienie przewozów kolejowych na linii 212. Mając na uwadze powyższe, oczekujemy na spełnienie naszego postulatu”.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Reklama

Wideo kurierbytowski.com.pl




Reklama
Wróć do