20 rodzajów w stałej ofercie

zbiorcze stare, rodzajów stałej ofercie - zdjęcie, fotografia
KurierBytowski.pl 29/01/2018 18:00

Mijają dwa lata, od kiedy w Browarze Bytów rozlano pierwsze jasne pełne. Piwo z Bytowa sprzedaje się coraz lepiej. Trafia do smakoszy chmielowych smaków w całej Polsce. Niewykluczone, że niebawem z browaru popłynie jeszcze więcej złocistego trunku, a także... oranżada.


W styczniu 2016 r. w murach dawnej bytowskiej mleczarni przy ul. Szarych Szeregów po kilkunastoletniej przerwie, gdy podwoje zamknął browar Goch, znowu uwarzono piwo. Chociaż na początku nie wszyscy wróżyli przedsięwzięciu sukces, po dwóch latach browar w Bytowie ma się dobrze, a jego właściciele z optymizmem patrzą w przyszłość. W drugim roku swojej działalności browar Bytów zanotował blisko 40% wzrost sprzedaży. Tym samym bytowski producent utrwalił swoją pozycję na rynku piw kraftowych. Dla miłośników bardziej wyrafinowanych smaków wciąż wprowadzają swoje kolejne, bardziej lub mniej, chmielowe ciekawostki. - Z reguły takie piwa zawierają większą zawartość chmielu, mają bardziej skomplikowany proces warzenia lub dłużej leżakują. Przez to ich cena jest znacznie wyższa. W ub.r. stworzyliśmy serię piw o nazwie „Szlakiem Bytów”. W tej chwili sprzedajemy cztery gatunki. Systematycznie, co miesiąc lub dwa, jak tylko przyjdzie nam jakiś nowy pomysł do głowy, będziemy wypuszczać kolejne trunki z tej serii. Te, które lepiej się przyjmą, będziemy dodatkowo rozwijać - mówi Jakub Błajet, współwłaściciel browaru.


Dwuletni dorobek browaru Bytów to ok. 20 piw o różnych smakach, które znalazły swoich amatorów w całej Polsce i są w stałej ofercie. - Na to składają się te lokalne w tym jasne, ciemne, pszeniczne, pszeniczne z kolendrą, smakowe z dodatkiem naturalnego soku. Do tego dochodzą serie kraftowe jak Donald T czy Gryf Pomorski leżakujący w kadziach przez 6 miesięcy - mówi J. Błajet. Wciąż jednak najlepiej sprzedawanym piwem pozostaje Bytów. - To najpopularniejsza marka m.in. na naszym największym rynku, czyli w Trójmieście - dodaje współwłaściciel bytowskiego browaru.


- Przy okazji produkcji piwa Bytów staramy się, jak możemy, promować w kraju zarówno miasto i piękne Kaszuby. Bardzo mocno stawiamy na marki regionalne. Piwo z logo Bytów sprzedaje się zdecydowanie najlepiej. Naszym głównym rynkiem jest województwo pomorskie, ale nasz produkt przypadł do gustu smakoszom w całej Polsce. Mamy dystrybutorów w największych miastach jak Warszawa, Wrocław, Poznań czy Łódź. Myślę, że w ten sposób przyczyniamy się do tego, że ludzie coraz rzadziej mylą Bytów z Bytomiem. Przy okazji podkreślamy, że nasze piwo jest wyjątkowe, bo pochodzi z czystego i atrakcyjnego regionu, usianego lasami, jeziorami i pagórkami - mówi J. Błajet. Na etykietach bursztynowego produktu z Bytowa, przewija się gryf pomorski oraz... żuraw. - Jeszcze zanim browar otworzyliśmy, gdy wspólnik dotarł na Kaszuby, pierwsze co zwróciło jego uwagę, to stada żurawi na polach - tłumaczy J. Błajet. Ich produkty to nie tylko piwa regionalne. - Nawiązaliśmy współpracę z producentem internetowego serialu Blok Ekipa. Poszczególne odcinki na You Tube ogląda od 1 do 2 mln ludzi. Na etykietach naszego piwa są postacie z tego serialu opowiadającego o życiu kumpli z warszawskiego blokowiska. W tym tygodniu wypuszczamy już siódme piwo z tej serii. Pod każdą postacią kryje się inny smak - mówi J. Błajet.


Firma przy ul. Szarych Szeregów wciąż się rozrasta. Zatrudnia już 18 osób w trzech działach - administracji, na rozlewie i magazynie oraz przy gotowaniu piwa. - Jedną z najważniejszych osób jest warzelny. Zawsze musieliśmy się posiłkować specjalistami z innych miast jak Gdańsk i Szczecin, czy Lębork, bo w Bytowie ich nie było. Teraz na miejscu udało nam się znaleźć młodego zdolnego człowieka, który nauczył się już wszystkich tajników i od przyszłego miesiąca będzie pełnoprawnym warzelnym - mówi J. Błajet.


Właściciele bytowskiego browaru przekonują, że ich celem nie jest warzenie piwa w ilościach masowych. - W procesie produkcji nie idziemy na kompromisy. Nasze piwa leżakują, co wydłuża proces do ponad miesiąca. Zależy nam na jakości i smaku. Nasze piwo produkowane jest w naturalny sposób, nieprzyspieszany, dlatego nie może kosztować mniej. Jego cena należy do najdroższych piw regionalnych. Mimo tego w drugim roku naszej działalności osiągnęliśmy znaczący wzrostu sprzedaży. Cały czas zdobywamy nowe lokale gastronomiczne, w których menu znalazło się nasze piwo. Nawiązaliśmy też lokalną współpracę z Kauflandem - dodaje J. Błajet.


W niedalekiej przyszłości browar z Bytowa czekają też kolejne inwestycje warte w sumie ok. 1,8 mln zł. Podpisano już dwie umowy z Agencją Rozwoju Pomorza na 50% dofinansowanie. - Przymierzamy się m.in. do zakupu saturatora do produkcji napojów bezalkoholowych. Być może niebawem, w naszym browarze będziemy produkowali oranżadę. Myślimy też o wejściu na rynek droższych, bardziej ekskluzywnych napojów bezalkoholowych - mówi J. Błajet. Kolejny dofinansowany projekt ma zwiększyć możliwości produkcyjne. - Urządzenia, które posiadamy, mają swoje lata, dlatego gotujemy piwo w procesie dwuetapowym. W jednym zbiorniku odbywa się fermentacja, a potem piwo jest przetaczane do kolejnego, gdzie jest schładzane i leżakuje. Dziś technologia dopuszcza, aby cały proces odbywał się w jednym zbiorniku. Chcemy kupić urządzenia, które to umożliwią - mówi J. Błajet.

Reklama

 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez kurierbytowski.com.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

„Kurier” s.c. z siedzibą w Bytów 77-100, Zielona 5

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"